ASOS – Akıllı Servis Otomasyon sistemi
– Sistemin Amacı
- Her servis aracına, sadece o araca tanımlı kişilerin binmesinin sağlanması.
- Hangi servisin kaç kişi ile hareket ettiğinin, doğru güzergâhı kullanıp kullanmadığının km bazında takibi.
- Tur firması net hakediş rakamının, sahadan gelen veriler üzerinden hesaplanması.
- Personel servis dağıtımının, sistem tarafından personel adreslerine göre en az maliyet esasına göre yapılması.
- Harita üzerinde güzergah optimizasyonu.
- Servis Evrakları Takibi ve Servis Denetimi.
- Araçların, tanımlanan bölgelere giriş çıkış zamanlarının takibi.
- İçerisinde personel varken, hız limitini aşan araçların takibi.
- Servis verimliliğinin iyileştirilmesi, doluluk oranlarının arttırılması.
- Taksi kullanım durumunda, sorumluluğun kime ait olduğunun, harita üzerinden saptanabilmesi.
- Zaman kaynaklı verimlilik kaybının önüne geçilmesi.
- Personel bazlı servis maliyetinin hesaplanabilmesi ve departman masraf koduna yansıtılabilmesi.